Zo verlaag je je Cost Per Lead met SEO

Indien je een eigen bedrijf of onderneming hebt wil je natuurlijk ook jouw producten of diensten aan de man brengen. Je hebt een mooie website waarom je deze producten aanbiedt. Wanneer je deze website helemaal SEO-proof inricht, betekent het dat er bepaalde woorden vaak in je teksten terugkomen waarop mensen geregeld zoeken middels de zoekmachine van Google. Daardoor krijg je dus een hogere ranking in Google met jouw website en zullen mensen deze ook eerder bezoeken met uiteraard als resultaat meer klanten en meer verkoop. Nu kun je er zelf voor zorgen dat jouw teksten helemaal SEO-proof worden, maar waarschijnlijk weet je als (beginnend) ondernemer niet precies hoe dat moet. Daarom is het zeker aan te raden een online marketing specialist in te schakelen die dit voor jouw doet. Tegen een klein bedrag kun je je SEO uitbesteden aan deze specialisten. Zelf kun je je dan bezig houden met andere prioriteiten zoals het verbeteren van je producten en diensten en administratieve taken. 

Elke maand opzegbaar

Indien je je SEO gaat uitbesteden zit je niet vast aan een jarenlang contract. De meeste contracten met een online marketing specialist zijn maandelijks opzegbaar. Wanneer je zo iemand in de arm neemt zal deze ervoor zorgen dat je website er aantrekkelijk uitziet voor de klant, met unieke content. Een speciale SEO-schrijver kan daarvoor zorgen. Ook wordt er zorg voor gedragen dat alles meetbaar is bijvoorbeeld middels de ROAS. Daarmee kun het bedrag dat je investeert in de campagnes afzetten tegen op de opbrengst. Indien dit niet in balans is kun je desgewenst de campagne aanpassen. Een marketing specialist kan er ook voor zorgen dat je heel gericht adverteert. Daarbij kun je de campagnes afstemmen op geografische locatie van de potentiele klant, interesses, zoekgeschiedenis op Internet enzovoorts. Als je weet welke sites iemand regelmatig bezoekt, kun je ook gericht daar je advertenties tonen bijvoorbeeld op Youtube of Facebook. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Google Ads, het online advertentie-programma van Google. Dit programma heeft zich de laatste jaren enorm verbeterd met nieuwe snufjes zoals Youtube audio ads.

Betaling middels CPL

Als bedrijf of adverteerder moet je wel betalen voor het feit dat klanten op jouw campagnes klikken. Dit heet CPL; je betaalt dan voor iedere klant die zich aanmeldt voor een bepaald aanbod. Concreet kun je zeggen dat een lead, waarvoor je betaalt als adverteerder, bijvoorbeeld een mailadres is dat een potentiële klant invult, of bijvoorbeeld een contactformulier. Deze mogelijke klant heeft nog niets bij jou gekocht, maar geeft met het invullen van bepaalde gegevens wel aan interesse te tonen in jouw diensten en mogelijk gaat hij ook iets bij je afnemen. Je kunt de CPL eenvoudig verlagen middels SEO, dus door SEO-proof teksten te schrijven en ook daarmee jouw website kwalitatief te verbeteren. Als je een hogere ranking in Google krijgt met jouw website, betaal je uiteindelijk minder voor de kliks. Een online marketing specialist kan nog veel meer over CPL en andere modellen die je in kunt zetten bij marketing campagnes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *