Loyaliteitsprogramma opzetten

Als bedrijf ben je altijd op zoek naar nieuwe manieren om de klantrelatie te verbeteren. Op die manier zijn klanten bereid voor jou te kiezen en bij jou te blijven. Een manier om deze klantrelatie te verbeteren is door een loyaliteitsprogramma op te zetten. Dbf heeft ruimte ervaring met het ontwikkelen en implementeren van innovatieve loyaliteitsprogramma’s. Het is bij dbf mogelijk om klanten online, via de app, in de winkel of op een evenementenlocatie te benaderen en aan je te binden. Dat kan door te gaan voor een multichannel loyaliteitsprogramma. Op die manier benut je alle kanalen om een loyale klant aan je te binden.

Betekenis loyaliteitsprogramma

Een loyaliteitsprogramma bestaat uit verschillende online en offline activiteiten die ervoor zorgen dat je klanten aan je bindt door ze te boeien en te belonen. Bij dbf heb je verschillende loyaliteitsprogramma’s, die er allemaal op gericht zijn om data van de klanten te analyseren en te interpreteren. Hoe meer je van je klant afweet, hoe beter je kan inspelen op zijn of haar voorkeur. Zo kan je ze helpen of op een mooie manier verrassen. Met een loyaliteitsprogramma verzamel je steeds meer data en kan je op die manier acties verbeteren, het aanbod personaliseren en de klant beter leren kennen. Zo stem je de juiste acties op de doelgroep af.

Multichannel loyaliteitsprogramma

Met een multichannel loyaliteitsprogramma zet je meerdere kanalen in om de klant aan je te binden. Zo kan je onder meer gebruik maken van een e-mail met een bedankje voor inschrijving en een digitale cadeaukaart sturen wanneer je klant jarig is. Verder kan je gebruik maken van een digitale nieuwsbrief met interessante weetjes, exclusieve uitnodigingen voor VIP-evenementen per post versturen en herinneringen per e-mail of post verzenden. Ook nabellen is mogelijk. Zo probeer je de klant op meerdere manieren aan je te binden.