Google Ads: wat houdt dat in?

Misschien heb je er al eens van gehoord, misschien ook niet. Google Ads wordt vaak gebruikt en dat is niet voor niets. Dit advertentieprogramma van Google kan erg handig zijn voor je bedrijf. Wil je meer omzet draaien en heb je voldoende budget beschikbaar, dan kan dit een goede manier zijn om te adverteren. Maar wat houdt Google Ads dan precies in? Hieronder vind je wat meer informatie over dit onderwerp.

Wat is Google Ads?

Google Ads is een afkorting voor Google Adwords. In dit programma van Google kun je advertenties samenstellen die vervolgens getoond worden in de zoekresultaten. Je betaalt voor bepaalde woorden waar gebruikers op zoeken. Om die reden is het vaak erg nuttig om te werken met Google Ads, omdat je gericht adverteert op specifieke woorden. Gebruikers zijn daadwerkelijk op zoek naar je product of dienst, wat de kans groter maakt dat ze daadwerkelijk overgaan op een aankoop. De advertenties worden getoond boven de organische zoekresultaten en zien er bijna hetzelfde uit, waardoor Google gebruikers er al gauw op klikken.

Hoe werk je met Google Adwords?

In Google Ads kun je veel verschillende dingen instellen. Je vindt er verschillende campagnes, waarin je de zoektermen en advertentiegroepen instelt. Ook zijn er allerlei statistieken te vinden, over bijvoorbeeld het aantal klikken op je advertentie, het aantal keer dat de advertentie getoond is, de doorklikratio (CTR), de kosten per klik en onder andere het aantal conversies. Je kunt ook instellen waar en wanneer je wilt dat je advertenties getoond worden.

Google Ads uitbesteden

Lijkt werken met Google Ads je wel iets, maar heb je hier geen tijd voor of besteed je het liever uit? Google Ads uitbesteden kan een verstandige keuze zijn. Zo houd je zelf tijd over voor andere zaken. Neem hiervoor vooral contact op met https://odiv.nl/ en ontdek wat de mogelijkheden zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *