Een spaarprogramma, wat is dat eigenlijk?

Heb je je weleens afgevraagd wat een spaarprogramma nu eigenlijk is? Dan ben je hier aan het juiste adres, want we gaan je precies uitleggen hoe dit in elkaar steekt. Een spaarprogramma in de commerciƫle zin, dat is waar het namelijk om draait. Lees gauw verder en kom er achter hoe het werkt.

Klanten binden

Voor bijna ieder bedrijf is klantbinding van groot belang. Hoe meer klanten zich verbonden voelen met het bedrijf, hoe groter de kans wordt dat zij een herhaalaankoop doen of het bedrijf op een andere manier extra waarde geven. Door klanten hiervoor te belonen wordt dit extra gemakkelijk en dat is precies waar een spaarprogramma voor bedacht is, klanten binden!

Punten verzamelen

Vaak werkt een spaarprogramma als volgt. Klanten doen aankopen bij het bedrijf dat het spaarprogramma heeft ingezet. Telkens wanneer zij dit doen krijgen zij een bepaalde toevoeging aan hun spaartotaal. Dit kan een stickertje op een kaartje zijn, een digitale hoeveelheid punten, en alles daar tussenin. Wanneer de klant voldoende heeft gespaard krijgt hij of zij daar iets voor terug door het gespaarde in te leveren voor een beloning. Denk aan een gratis product, een flinke korting, of iets anders waar de klant blij van wordt.

Slimme bedrijven hebben een spaarprogramma!

Voor ieder bedrijf dat veel klanten aan zich wil binden is een spaarprogramma een goed idee. Dit zorgt er simpelweg voor dat de klanten terug blijven komen omdat zij willen blijven sparen voor de beloning. Is een klant eenmaal zo ver dat hij of zij voldoende heeft gespaard voor een beloning, dan komt die klant ongeacht het spaarprogramma waarschijnlijk in de toekomst nog wel bij je terug. Mensen raken op een gegeven moment namelijk gehecht aan gewoonten en zullen vertrouwen op jouw product of dienst, simpelweg omdat zij dit al langer gebruiken!

Geef een reactie